- Totalt 0 kr
Viktigt! Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej. Detta innebär att vi inte krediterar varor som ej har angivet returnummer.
Ett outlöst paket räknas inte som en retur. Läs mer om detta under våra köpvillkor.
Instruktioner:
- Denna instruktion gäller alla typer av returer. Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i respektive underlag. Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.
- Vi kommer att kontakta dig via mail så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
- Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör. Tänk på att alltid skicka produkten med extra emballage för att inte skada originalförpackningen. Förpacka godset väl för att undvika skador. Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till oss.
Privatperson
Transportskada
Om du upptäcker en transportskada ber vi dig att kontakta oss så snabbt som möjligt på reklamation@ngbaby.se.
Ta bilder på transportskadan och bifoga dem i mailet när du kontaktar vår reklamationsavdelning.
Observera att du inte får använda produkten och att du måste behålla produktens originalförpackning så att hela paketet och varan kan kontrolleras vid handläggning av ärendet. Tänk på att spara ditt kvitto från fraktbolaget. Ansvaret för varan är ditt fram till att vi mottagit paketet.
Viktigt! Har du en obetald faktura för din order är det viktigt att du själv kontaktar Klarna och flyttar fram förfallodatum. Gå in på Klarna.se eller ring 08-120 120 10.
Reklamation
Önskar du reklamera ett köp genomfört i vår webbshop, vänligen se nedan hur du gör. Vi hjälper dig inom 1–3 arbetsdagar.
Har du köpt din vara hos någon av våra återförsäljare måste du kontakta aktuell butik för att genomföra din reklamation.
OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.
Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 3 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Om det finns garanti som är längre än 3 år kan du reklamera inom garantiperioden.
Vid fel på varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.
För att vi ska kunna hantera din reklamation så snabbt som möjligt behöver vi följande uppgifter:
- Kvitto
- Bilder på skadan/felet
- En tydlig beskrivning av felet/problemet
- Gäller det en del av en möbel är det viktigt att det tydligt framgår vilken del av varan som reklameras. Ta en bild på monteringsanvisningen och markera tydligt aktuell del.
Använd detta dokument och skicka till reklamation@ngbaby.se tillsammans med dina bilder. Det är viktigt att du fyller i samtliga fält.
Vi kommer att kontakta dig via mail så fort din begäran har mottagits och kontrollerats. Tänk på att:
- Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.
- Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör. Skicka alltid produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen. Förpacka godset väl för att undvika skador.
- Bifoga en kopia av returbekräftelsen (med ditt returnummer) i returpaketet och skicka den till oss.
- Tänk på att spara ditt kvitto från fraktbolaget. Ansvaret för varan är ditt fram till att vi mottagit paketet. Vi återkommer inom 14 dagar från det att din retur nått oss.
Viktigt! Har du en obetald faktura för din order är det viktigt att du själv kontaktar Klarna och flyttar fram förfallodatum. Gå in på Klarna.se eller ring 08-120 120 10.
Ångerrätt
Du som är privatperson har 14 dagars ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering inom 14 dagar från att paketet har levererats till ombud eller hem till dig.
Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Har du inte möjlighet att hämta ut ditt paket inom den tidsram som paketet ligger hos ombudet kan du bli återbetalningsskyldig om paketet går i retur till oss.
Privatperson som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan.
Instruktioner
- Maila kvitto till konsument@ngbaby.se för att få ett returnummer
- Ange vilken eller vilka varor du vill returnera.
- Bifoga följande information: ordernummer, namn, e-post, telefonnummer, adress, postnummer samt ort.
- Ange gärna orsaken till din retur, för att hjälpa oss att bli bättre.
- Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör. Skicka alltid produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen. Förpacka godset väl för att undvika skador.
- Bifoga en kopia av returbekräftelsen (med ditt returnummer) i returpaketet och skicka den till oss.
- Tänk på att spara ditt kvitto från fraktbolaget. Ansvaret för varan är ditt fram till att vi mottagit paketet. Vi återkommer inom 14 dagar från det att din retur nått oss.
Tänk på att vi har rätt enligt lag att göra avdrag motsvarande den värdeminskning som eventuellt har uppstått för att du hanterat varan mer än nödvändigt.
Viktigt! Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej och krediteras därför inte.
Har du en obetald faktura för din order är det viktigt att du själv kontaktar Klarna och flyttar fram förfallodatum. Gå in på Klarna.se eller ring 08-120 120 10.
Byte av varor
Om du vill byta en produkt, returnerar du produkten du vill byta enligt ovan anvisningar. Du får då pengar tillbaka och lägger själv order på ny vara. Observera att du som kund står för returfrakten.
Viktigt! Har du en obetald faktura för din order är det viktigt att du själv kontaktar Klarna och flyttar fram förfallodatum. Gå in på Klarna.se eller ring 08-120 120 10.
Återförsäljare
Transportskada
Om du upptäcker en transportskada ber vi dig att kontakta oss så snabbt som möjligt på reklamation@ngbaby.se.
Observera att du inte får använda produkten och att du måste behålla produktens emballage så att hela paketet och varan kan kontrolleras vid handläggning av ärendet.
Ta bilder på transportskadan och bifoga dem i mailet när du kontaktar vår reklamationsavdelning.
Reklamation
Företag ska undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Anmärkningar gjorda senare än 8 dagar efter leverans godkänns inte. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe.
För att vi ska kunna hantera din reklamation så snabbt som möjligt behöver vi följande uppgifter:
- Kvitto
- Bilder på skadan/felet
- En tydlig beskrivning av felet/problemet
- Gäller det en del av en möbel är det viktigt att det tydligt framgår vilken del av varan som reklameras. Ta en bild på monteringsanvisningen och markera tydligt aktuell del.
Använd detta dokument och skicka till reklamation@ngbaby.se tillsammans med dina bilder. Det är viktigt att du fyller i samtliga fält.